Eurotrip – ziua a doua – Viena

E ciudat sa scriu retroactiv un post despre cum a fost in calatoria mea. Pe langa faptul ca pierd din emotia trairii in timp real a evenimentelor, e ca si cand as da copy paste dintr-un film prost, de mana a doua, in care toata lumea cunoaste deznodamantul. Si chiar si-asa am ales sa structurez pe zile posturile, nu pentru a creste numarul de articole de pe site ci pentru a putea publica pozele si filmuletele respective fara a crea un amalgam greu de urmarit. Si chiar daca articolele respective vor fi sarace in descrieri si amintiri, o poza face de departe cat o mie de cuvinte.

O scurta recapitulare a ceea ce s-a intamplat pana la momentul prezent al povestirii: Am plecat din Cluj putin intarziat si am ajuns seara in Bratislava, dupa un drum luuung. Ne-am cazat la Patio si de acolo am plecat in cautarea unui club de noapte. Am baut o bere pe o terasa in orasul vechi si de acolo am nimerit intr-un clubusor gen anii 95 la noi. Cam toate erau asa si asta am concluzionat dupa ce am vazut si cluburile din alte tari. Ma miram foarte tare cand auzeam ca Bucurestiul este vestit pentru viata de noapte si ca Midi din Cluj e in top 20 cluburi in lume. Intr-adevar, cluburile romanesti sunt de calitate.

Revenind la Viena. Well.. drumul pana la Viena e foarte scurt, undeva la o ora pe autostrada. Odata ajuns in Viena esti coplesit de oras, te simti mic in maretia cladirilor care poarta un iz istoric destul de ametitor. Orasul este semet si pare ca sta mandru pentru a fi admirat de tonele de turisti care isi potrivesc obiectivele pentru a prinde cadre reprezentative.

Am vazut HUNDERTWASSERHAUS – o cladire destul de interesanta, moderna, viu colorata. Fatada este vopsita in albastru, galben, rosu si alb iar ferestrele sunt neregulate, fiecare avand alta forma si dimensiune. Cupolele sunt in forma de ceapa :) Pe acoperis este o plantatie de copaci. In fata cladiri, este o piata acoperita (de suveniruri, nu de legume) iar la subsol, contra cost, iti poti lasa udul intr-o toaleta moderna si foarte amuzanta in acelasi timp.

Urmatorul obiectiv vizitat si din punctul meu de vedere cel mai fain a fost Catedrala Sf Stefan – Stephansdom. Este genul de cladire care te lasa cu rasuflarea taiata. Ridici capul spre turn si simti ca nu se mai termina. Cladirea a fost ridicata in secolul 12 in stilul gotic. Nu am sa dau prea multe amanunte legate de istoricul monumentului, sunt sigur ca nea gugal va poate spune mai multe despre ea decat mine.

Am mai vizitat Palatul Imperial Hofburg si Piata Albertina in care se afla un important muzeu de arta. Bine, noi n-am intrat in niciuna din obiectivele astea pentru ca timpul ne presa insistent. A trebuit sa ne multumim superficial cu “am fost acolo”. :) In mod sigur, vizita asta in Viena este doar un preludiu a ceea ce va urma in viitor pentru ca vreau sa revin candva aici si sa iau la puricat in detaliu fiecare particica din oras.

Nu am vazut pe nicaieri mai multi biciclisti decat in Austria si la fel, am fost surprins de cum folosesc spatiul in cel mai optim mod cu putiinta. Am vazut o plaja in centru dar si piscine pe Dunare. :) ) In pietele centrale, oamenii incearca sa scoata bani si din piatra seaca, fiecare euroi este apreciat. Am vazut statui vii, jongleri, dansatori, pictori moderni etc.

Am ratat parcul Prater si alte cateva constructii de valoare, dar cum spuneam si mai sus, voi reveni.

Plecati din Viena, ne-am indreptat spre Linz si apoi Salzburg. Ne-am invartit in jurul Linz-ului cam jumatate de ora, orasul e foarte intins si imi dadea impresia mai mult de centru industrial, decat de un orasel cochet austriac, dupa cum fusese laudat. Dupa multe insistente si intrebari, am reusit sa atingem centrul vechi si sa intram intr-un bar (unul din singurele baruri ale orasului) pentru o bere austriaca facuta chiar acolo. Linz este arhicunoscut pentru Haribo :P dar si pentru berea Linz – care poarta chiar numele orasului. Am servit si noi una chiar acolo dar pentru asta a trebuit sa muncim intreband in stanga si-n dreapta de un barulet. Am dat peste doua pustoaice romance cu care ne-am conversat o vreme in engleza. La un moment dat, uneia nu ii venea un cuvant in engleza, asa ca a intrebat-o pe prietena ei intr-o romana cu accent austriac cum se zice la $%#%@. Fireste, conversatia a continuat in romana si am aflat locatia atat doritului barulet.

Am plecat din Linz si in mai putin de doua ore am ajuns la Salzburg, orasul lui Mozart. Dar despre Salzburg, intr-un post urmator. :)

Am sa incerc sa lipesc cateva poze dar filmuletele facute vor intra pe blog abia diseara, cu update si pentru postul din Bratislava.

Diseara vor intra si filmuletele. :) )